"Voor een leerling is de ontmoeting met zijn Meester als het vinden van een moeder die aanvaardt hem negen maanden in haar schoot te dragen om hem dan in de spirituele wereld geboren te laten worden. En als hij eenmaal geboren is, dat wil zeggen ontwaakt, ontwaren zijn ogen de schoonheid van de schepping, horen zijn oren het goddelijk woord, proeft zijn mond hemels voedsel, brengen zijn voeten hem naar verschillende plaatsen in de ruimte om goed te doen en leren zijn handen te scheppen in de subtiele wereld van de ziel."
Hoofdstuk
I - Hoe herken je een waar spiritueel Meester
II - De noodzaak van een spirituele gids
III - Hang niet de tovenaarsleerling uit
IV - Verwar exotisme niet met spiritualiteit
V - De materiële en de spirituele wereld in evenwicht kunnen houden
VI - De Meester, spiegel van waarheid
VII - Verwacht van een Meester enkel het licht
VIII - De leerling tegenover de Meester
IX - De universele dimensie van een Meester
X - De magische aanwezigheid van een Meester
XI - Het werk van identificatie
XII - ‘Als je niet wordt als een kind…’
>
En continuant à naviguer sur ce site, vous acceptez l’utilisation des cookies afin de réaliser des statistiques d’audiences et d'améliorer nos services. Pour en savoir plus...
X
Syntaxes de recherche sur les pensées
Mot1 Mot2 : recherche sur au moins un des deux mots. +Mot1 +Mot2 : recherche sur les 2 mots. "Mot1 Mot2" : recherche sur l'expression entre " " . Mot1* : recherche sur le début du mot, quelle que soit la fin du mot. -Mot : le mot derrière - est exclu de la recherche.